Cum să faci economie la carburant?
Mituri de evitat
Sunt mai multe modalitati modalități prin care poți să faci economie de benzină sau motorină, dar sunt și o serie de mituri după care nu ar trebui să te iei, dacă vrei să conduci în siguranță și să-ți protejezi mașina. Foarte multi soferi caută modalități de a economisi carburant. Unii urmează indicațiile prietenilor, alții pe ale mecanicilor sau adunate de pe internet. Unele sfaturi sunt bune și utile. Dar altele sunt mituri care te pot pune în pericol și pe tine și mașina pe care o conduci.
Mitul umflarii anvelopelor peste presiunea recomandata de producator.
Umflă cauciucurile la presiunea indicată de producătorul mașini. Nici mai mult, nici mai puțin.
Daca anvelopele sunt umflate prea mult, atunci aderența lor scade. Dacă sunt prea puțin umflate, crește consumul de carburant și anvelopele se tocesc mai repede.
Chiar dacă pe internet circulă mituri care spun că e bine să ai mai multă presiune în pneuri, asta nu va reduce prea mult consumul. Dar, va crește pericolul derapajului sau acvaplanării.
Mitul folosirii azotului in loc de aer pentru umflarea anvelopelor.
Indiferent că folosiți aer atmosferic sau azot, principala regulă care trebuie aplicată este ca pneul să fie umflat la presiunea nominală. În rest, economia de combustibil ține de tipul de pneu și stilul de condus.
Mitul alimentarii la o anumita ora din zi.
Combustibilii sunt ținuți în rezervoare îngropate sub pământ, unde temperatura este aproape constantă, indiferent că e noapte sau zi.
Aşa încât singurul lucru care rămâne, într-adevăr, de reţinut este că, în condiţii de căldură intensă, când faci plinul la maşină este posibil să pierzi câteva fracţiuni din combustibil din cauza vaporizării lichidului, în timpul cât rezervorul este deschis.
Mitul “pe liber” la coborare.
Sunt șoferi care, atunci când coboară o pantă, se gândesc să economisesc carburant dacă scot mașina din viteză. În ideea că motorul nu va mai absorbi la fel de multă benzină sau motorină, ci va funcționa la relanti.
Dar, dacă lași „pe liber”, mai ales când mergi la vale, trebuie să te bazezi mai mult pe frâne. Iar roțile nu mai au motricitate, deci apar pericole care țin de siguranța la rulare.
Iar economie de combustibil, în realizate, nu vei face. Pentru că mașina va consuma, în coborâre, la fel de mult carburant și dacă ești în viteză și dacă e „pe liber”. Consumul va crește doar dacă accelerezi.
Mitul de a conduce masina cu motorul subturat.
Foarte multi soferi adopta acest stil de condus, care este total gresit . Schimbă vitezele la puțin peste 1.000 RPM, încercând să reducă astfel consumul.
Ceea ce și reușesc, pentru o perioadă. Problema este că la un motor pe motorină, de exemplu, care e subturat, se vor înfunda injectoarele. Și filtrul de particule (DPF) se va înfunda.
Iar costul reparației va fi mult mai mare decât „economia” de carburant pe care o faci.
Daca aveti instalat Supertech pe masina, atat in cazul motoarelor pe benzina cat si in cazul celor pe morina, veti avea un consum redus cu 6-13% si reduceti emisiile de carbon cu pana la 80%.
Dacă aveţi instalat Supertech® pe maşină, atat în cazul motoarelor pe benzină cât şi în cazul celor pe morină, veţi avea un consum redus cu 6-13% şi reduceţi emisiile de carbon cu până la 80%. Afla detalii